Ervaar de mening van bestaande UniShop gebruikers in de caravanbranche
Aan het eind van de zomer in 2006 hebben wij een paar van onze klanten in uw branche een aantal vragen voorgelegd die wellicht ook door uw hoofd gaan m.b.t. uw automatisering. Caravan Centrum Meerkerk, Dethleffs Center Booij, Noorder Caravan Centrum en Coppens Rekreatie geven hieronder hun ervaringen met UniShop.
1.Wat waren de belangrijkste automatiserings- en/of organisatieproblemen waar uw bedrijf voor de aanschaf van UniShop tegenaan liep?
Antwoord Irene Booij: Ons programma werkte nog onder Dos en gaf dus veel problemen.
Antwoord Harrie Krul: Wij hadden te veel handelingen nodig om onze voorraden, caravans en boekhouding in het systeem te krijgen.
2. Wat zijn uw ervaringen met het in gebruik nemen van UniShop?
Antwoord Harrie Krul: Veel tijdwinst, minder handelingen, veel overzichtelijker voor zowel voorraad, caravans als werkplaats.
Antwoord Marc Vos: Na proefperiode en het wegwerken van conversieprobleempjes/foutjes verliep het in gebruik nemen van UniShop goed. Het programma is goed overzichtelijk en een ieder leert er redelijk snel mee om te gaan.
3. Heeft u voldoende ondersteuning gekregen van UniShop tijdens de implementatie en in welke vorm werd die gegeven?
Antwoord Antoine Coppens: Al onze oude bestanden zijn geconverteerd naar UniShop. Wij hebben 1 dag training afgenomen en de rest van de ondersteuning is grotendeels telefonisch en op afstand gegeven.
Antwoord Marc Vos: De ondersteuning van UniShop was zeer goed. Voordat het programma werd geïmplementeerd kreeg een ieder een spoedcursus UniShop, waardoor ze er zeer snel vertrouwd mee raken.
4. Wat vindt u van de kwaliteit van de helpdesk van Rohecom?
Antwoord Irene Booij: prima, goed bereikbaar en altijd gezellig.
Antwoord Marc Vos: Meer dan toereikend. Antwoorden worden direct gegeven, er is geen wachttijd en de gesprekken verlopen soepel en vriendelijk. Indien er niet direct een antwoord voorhanden is, wordt er later over teruggebeld (wat zeer snel gebeurt). Verder worden eventuele verbeteringen en tips voor verandering veelal serieus ter overweging genomen (en niet zoals bij andere automatiseringsbedrijven direct van de hand gewezen). Hierdoor zijn er al een aantal belangrijke wijzingen doorgevoerd wat het programma (en Rohecom) ten goede komt.
5. Wat ervaart u als de belangrijkste voordelen van het werken met UniShop binnen uw bedrijf?
Antwoord Harrie Krul: Alles is overzichtelijk en inzichtelijk, door de koppeling met Exact is alles in de boekhouding up-to-date. Veel tijdsbesparing op alle afdelingen.
Antwoord Antoine Coppens: Het hele logistieke proces van bestellen tot afleveren / factureren in 1 pakket, dus veel minder zaken dubbel doen, efficiënter kunnen werken, meer inzicht op gebied van financieel, voorraden, prijzen. Daarnaast is meedenken en oplossingen zoeken en vinden voor problemen en wensen voor ons van groot belang. Rohecom heeft bewezen om daar waar nodig snel te acteren en wensen om te kunnen zetten in functionaliteit.
6. Genereert UniShop een tijdsbesparing? Zo ja, zou u deze tijdsbesparing in geld kunnen uitdrukken?
Antwoord Irene Booij: Jazeker, als ik kijk naar de storingen. Nu geen last meer van. In het vorige pakket zat ik regelmatig 2 á 3uur samen met de helpdesk een storing te vervangen. In geld kan ik dit niet uitdrukken. Bij het vorige pakket betaalde ik een vast jaar bedrag voor de helpdesk en nu een bedrag per maand. (dit zijn ze ook wel waard).
Antwoord Harrie Krul: Zoals eerder aangegeven is er veel tijdsbesparing. De koppeling met exact en de overzichtelijkheid van voertuigen, werkplaats en voorraad scheelt mij 1 á 2 personen in loondienst.
7. Zou u uw collega’s adviseren over te gaan tot aanschaf van UniShop?
Antwoord Harrie Krul: Na alle antwoorden is dit wel duidelijk. Wij hebben zelf veel plezier van UniShop. Daardoor zullen wij positief zijn en collega’s UniShop aanbevelen.
Antwoord Marc Vos: Het advies zou volmondig ja zijn. Het levert zoveel meer inzicht in de organisatie en in de klant! Indien de samenwerking met leveranciers verder geoptimaliseerd wordt, genereert het tevens ook veel meer inzicht in de producten (levertijden, prijzen, beschikbaarheid, etc.) Verder is Rohecom een bedrijf dat bereid is mee te denken en mee te werken aan de automatiseringsvraagstukken binnen de branche en het verder optimaliseren van het programma, wat ik persoonlijk goede en belangrijke pluspunten vind.
Noorder Caravan CentrumTel: 0594-642120 | Booij Dethleffs Centre AlmereTel: 036-5372727 | Caravan Centrum MeerkerkTel: 0183-358080 | Coppens RekreatieTel: 0499-365000 |